i f v li

Sub kanavailmeuudistus: Ei toista samanlaista!

Valve vastasi MTV:n omistaman televisiokanava Subin visuaalisen uudistuksen graafisesta suunnittelusta.

Asiakkaan toiveena oli kanavailmeuudistus, joka koskettaa kaikkia kanavan osa-alueita. Tavoitteena oli lisätä kanavan kiinnostavuutta ja tunnettavuutta niin, että aiempi ilme ei kuitenkaan kokonaan katoaisi.

Graafisesta suunnittelusta vastasi Valve Motion  ja kanavagrafiikoiden teknisestä toteutuksesta WakeDynamite.

Tervetuloa tutustumaan Subin kanavailmeuudistukseen!

TIIMI

Kanavailmeuudistus-tiimi

Art Director: Kimmo Korhonen
Creative Director: Jotti Taival, Valve
Lead Motion Designer: Tauno Sillanpää, Valve
Junior Motion Designer: Taru Pohjanpalo, Valve
Channel Graphic Developer: Jani Flink, Wake Dynamite
Musiikki: Matti Ahopelto
Projektipäällikkö: Jonna Aunio, Valve
Customer Manager: Tarja Finni, Wake Dynamite
Asiakkuusjohtaja: Anitta Rosenvall, Valve

Lanseerauskampanja-tiimi

Suunnittelu: Kimmo Korhonen, Jotti Taival, Valve
Creative Editor: Juuso Koski
Edit: Veli Matinmikko
Lead Motion Designer: Tauno Sillanpää, Valve
Junior Motion Designer: Taru Pohjanpalo, Valve
Senior Project Manager: Jonna Aunio
Asiakkuusjohtaja: Anitta Rosenvall

 

ASIAKAS

Sub on MTV:n omistama televisiokanava.

MTV on Suomen suurin kaupallinen tv-talo.

Kanavailmeuudistuksen tavoitteena oli vahvistaa Subin brändiä ja pitää kanava kiinnostavana, erottuvana sekä tunnistettavana myös designin osalta eri alustoilla. Kanavailme koostuu lukuisista eri elementeistä, jotka toistuvat kymmeniä kertoja päivittäin.

Koska Subin aiempi ilme oli monelta osiltaan tunnistettava ja toimiva, päädyttiin olemassa olevasta setistä säilyttämään logo ja päävärit. Perusteiden muuttamisen sijaan Valve Motionilla keskityttiin kehittämään ajatusta, joka korostaa kanavan ainutlaatuisuutta ja tuo Subin lähelle katsojaa, sukupuolesta riippumatta.

“Näistä taustoista syntyi Ei toista samanlaista” -konseptiSe kertoo paitsi kanavan ainutlaatuisuudesta, mutta myös siitä, että Sub-perheessä ohjelmat, ohjelmien tähdet ja kanavan katsojat ovat omanlaisia persoonia, ainutlaatuisia yksilöitä yhteisössä. Se on siis myös arvolupaus”, kertoo Valve Motionin Creative Director Jotti Taival.

 

Pst! Myös Markkinointi ja Mainonta kirjoitti prokkiksesta: Sub havittelee lisää suosiota uudella ilmeellä – Haluamme tehdä asioita eturintamassa ja kapinallisesti”

“Ei toista samanlaista -konseptia varten kehitimme kanavailmeen, jossa jokainen kanavan tunniste on visuaalisesti uniikki – ohjelmavirrassa ei tule koskaan saman näköistä kanavatunnusta.”
Virpi Kunttu, Art Director MTV

“Ei toista samanlaista -konseptia varten kehitimme kanavailmeen, jossa jokainen kanavan tunniste on visuaalisesti uniikki – ohjelmavirrassa ei tule koskaan saman näköistä kanavatunnusta. Tämä toteutetaan kanavagrafiikkalaitteella muuttuvilla parametreilla reaaliaikaisesti – joka kerta kun jokin kanavatunnuksista, kuten menu, jatkuu-klippi tai lopputunnus, ajetaan ulos. Kanavatunnisteet on myös numeroitu juoksevasti ja numerointi näkyy myös katsojille. Tällainen kanavailmekonsepti on harvinainen”, täydentää Art Director Virpi Kunttu MTV:ltä.