Suositun TV-ohjelman Tanssii tähtien kanssa 10. tuotantokauden lanseerauksen tavoitteena oli kerätä miljoonayleisö, sekä tuoda profiililtaan hieman vanhahtavaan formaattiin uutta eloa ja herättää laajasti kiinnostusta halutussa uudessa, nuoremmassa kohderyhmässä.
Lähtökohta lanseerauksessa oli, että kampanjassa ei tarvitse kertoa, mistä ohjelmassa on kyse, vaan tulisi välittää tanssin ilo, heittäytyminen ja näyttävyys mielikuvatasolla.
Katso myös muut Valve Motionin MTV:lle tekemät kampanjat täältä!
Creative & Director: Jotti Taival
Creative: Kimmo Korhonen
Executive Producer: Petteri Lehtinen
Project Manager: Stiina Hongisto
Editor: Timo Montonen
Motion Designer: Tauno Sillanpää
MTV on Suomen suurin kaupallinen tv-talo.
Nuorisokohderyhmä tavoitettiin muun muassa ohjelman lanseerauksen yhteydessä tehdyn Mustan Barbaarin ja Seksikkään-Suklaan musiikkivideon kautta. Video tehtiin yhteistyössä Lidlin kanssa. Näin pääyhteistyökumppani sai perinteisen ohjelmayhteistyökumppanuuden lisäksi uuden ulottuvuuden.
Saimme ohjelman mielikuvaa raikastettua ja innostettua yleisö ohjelman pariin tiukassa katsojakilpailutilanteessa. Ylitimme lanseeraukselle asetetut katsojatavoitteet.
“Tavoitteena oli tavoittaa kohderyhmä laajasti. Ensimmäinen livelähetys keräsi jättiyleisön. Ruutuun palannut suosikkiohjelma oli viikon katsotuin ohjelma. Juhlakauden ensimmäisen livelähetyksen keskikatsojamäärä oli 1 050 000 ja katseluosuus 47%. Kaikkiaan ohjelmaa seurasi illan aikana 1,6 miljoonaa suomalaista. Onnistuttiin rakentamaan lanseerauskokonaisuus, joka oli hetkessä kiinni, erottui ja herätti suomalaisten mielenkiinnon.”
NATALIE NSUBUGA
MTV
”Tanssii tähtien kanssa on yksi MTV:n kivijalkasisällöistä. Tuotanto tehtiin nyt kymmenennettä kertaa ja halusimme sekä ohjelman, että MTV:n juhlavuoden kunniaksi kunnioittaa ohjelmaa visuaalisesti upealla, juhlakaudelle sopivalla tavalla.
On mahtavaa seurata, kuinka yhteistyössä Valve Median äärimmäisen taitavien luovien ammattilaisten kanssa MTV:n tiimi luo ohjelmille luontevia markkinointikokonaisuuksia, jotka jalkautuvat vaivatta mediaan kuin mediaan.”
JENNA VAARTIMO
MARKKINOINTIPÄÄLLIKKÖ, MTV