i f v li

Ensitreffit alttarilla

Ensitreffit Alttarilla on MTV:n suosittu tosi-tv-sarja, joka perustuu tanskalaiseen Married at First Sight -formaattiin. Vuonna 2018 Suomi-versiosta käynnisteltiin jo viidettä tuotantokautta, joten ohjelman markkinointiin oli tärkeää saada uusi, erilainen ja raikas näkökulma – oli aika heittää hyvästit vaaleanpunaiselle alttariasetelmalle.

Vaaleanpunaisen unelman uusimisen lisäksi asiakas toivoi vahvaa Key Artia, joka linkittyisi ihmisten mielessä suoraan Ensitreffit alttarilla -formaattiin.

Alkuperäisidea uuteen ilmeeseen sai syntynsä jo briiffauksessa, Valve Motionin PR Planner Akira Aholan letkautuksesta.

“Aika montaa sammakkoa saa suudella ennen kuin se oikea löytyy.”

TIIMI

Asiakas: Jaana Pasonen ja Onerva Österberg / MTV Oy
Tuottaja: Annemi Kuusela
Ohjaaja ja käsikirjoittaja: Matti Elo
Alkuperäisidea ja tiedotus: Akira Ahola
Still-kuvat ja Web Design: Matias Autio
VFX: Timo Muraja, Pekka Heikkinen ja Sami Rämä
Väri: Petri Falkenberg
DOP
: Kim Koponen
Projektipäällikkö: Jonna Aunio
Kamera-assistentti: Aki Virtanen
Valaisija: Ake Arminen
Järjestely ja casting: Juulia Niemi
Puvustus ja maski: Aino Heiniö
Leikkaus ja äänisuunnittelu: Jenny Tervakari
Foley-äänet: Kati Haapamäki
Motion Graphics: Taru Pohjanpalo

ASIAKAS

Ensitreffit alttarilla on Suomen suurimman TV-talon, MTV:n, ohjelma.

Valve Motion Ensitreffit Alttarilla Still

Ensitreffit alttarilla -projektin ohjaaja ja käsikirjoittaja Matti Elo kertoo saaneensa kollegansa, Akiran, sammakko-heitosta hyvän kipinän idean kehittelyyn.

“Raapustin Akiran lauseen sammakoiden suutelemisesta jo ensimmäiseen muistiooni. Siitä lähti kehittymään ajatus ihmisistä, jotka ryntäävät kohti Sitä Oikeaa ilman, että tietävät mikä heitä odottaa”, Matti kertoo.

Viidennen kauden lanseerauskampanja, mainosvideoista bannereihin, rakentui kauniisti yhtenäiseksi kokonaisuudeksi, jossa kaikki elementit tukivat tarinaa.

 

“Ensitreffit-projekti on mainio esimerkki onnistuneesta tiimityöstä sekä sisäisesti että asiakkaan kanssa. Kaikilla oli selkeä yhteinen päämäärä sekä vahva luottamus toisiinsa”

 

“Ensitreffit-projekti on mainio esimerkki onnistuneesta tiimityöstä sekä sisäisesti että asiakkaan kanssa. Kaikilla oli selkeä yhteinen päämäärä sekä vahva luottamus toisiinsa”, Matti muistelee.

Projekti eteni sulavasti ilman suurempia ongelmanratkaisutarpeita, mutta Matti muistaa monen haasteen ja kömmähdyksen huvittaneen kuvausten aikana.

Tuuli puhkui täyttä tehoa, joten savukoneiden oli laulettava jatkuvasti, jotta Nuuksion Haukkalammelle saatiin riittävästi savua. Luontoäiti oli muutenkin ilkikurisella tuulella.

“Vesi oli todella yllättävän kylmää, joten lammessa työskennellessä näyttelijöillä oli melko tiukat paikat. Lisäksi jouduimme kiinnittämään lumpeen ankkurilla lammen pohjaan, jotta se ei olisi karannut kuvista”, Matti nauraa.

 

“AVAn Ensitreffit alttarilla aloitti 25 % paremmin yliyönluvuin kuin edellissyksynä (MTV3 ja AVA), kohderyhmässä 25-44-v. naiset. Kauden avausjakso keräsi jopa 40% suuremman yleisön kuin viime vuoden avausjakso.”
MTV:n tiedote, jonka lähteenä Finnpanel TV-mittaritutkimus