i f v li

Aalto University -mainosvideot

Valve Motion on toiminut Aalto-yliopiston kumppanina jo useamman vuoden ajan niin opiskelijamakrkinoinnissa kuin Aallon huippututkimusta ja -opetusta esittelevän What if -sarjan videotuotannossakin. Viime vuosina keskiössä on ollut juurikin suomalaisen kampuksen poikkitieteellisen osaaminen ja opetus.

TIIMI

Asiakas: Aalto-yliopisto
Tuottaja: J-P Lamminpohja
Suunnittelu ja ohjaus: Mappela Riima
Projektipäällikkö: Panu Suurnäkki
Konsepti ja AD: Valve Motion & Bond Agency
Kuvaaja: Aki Virtanen
Leikkaaja: Joonas Mäkkylä, Timo Montonen
Graafikko: Tuomas Järvenpää
Väri: Petri Falkenberg / Grade One

ASIAKAS

Aalto-yliopisto on pääkaupunkiseudulla toimiva merkittävä tiedeyhteisö, joka kertomansa rakentaa “innovatiivista yhteiskuntaa korkeatasoisen tutkimuksen, opetuksen ja taiteellisen toiminnan keinoin”.

 

Aalto-yliopiston ja Valve Motionin yhteistyössä ammennetaan tarinoita suomalaisen yliopiston poikkitieteellisestä osaamisesta ja opetuksesta.

Osana yhteistyötämme on kansainvälisille markkinoille kohdennettu APPLY NOW -opiskelijarekrykampanja, jossa Aalto kamppailee muiden korkeatasoisten yliopistojen kanssa lahjakkaista opiskelijoista.

Erityisen kiehtovan keissistä tekee ainutlaatuiset osaajat ja paikat, joihin ei joka jamppa arjessaan eksy.

“Pääsimme kuvaamaan nykyisiä opiskelijoita heille ominaisissa ympäristöissä – paikoissa, joihin ei muuten ole pääsyä. Yksi vaikuttavimmista paikoista oli Ice Tank* -monikäyttöallas, joka on kansainvälisestikin keskeinen asema arktisen tekniikan opetuksessa ja tutkimuksessa”, projektin suunnittelija ja ohjaaja Mappela Riima kertoo.

*Ice Tank -videoon voit tutustua tämän sivun alussa.

“Tiedepainotteisessa sisällössä tiivis yhteistyö asiakkaan kanssa on avainasemassa, jotta pitkistä ja vaikeasti ymmärrettävistä haastatteluista saadaan kansantajuisia, mutta myös syväluotaavia”
Creative Mappela Riima

Korkeatasoisen yliopiston kanssa tehtävät mainosvideot ja muut sisällöt ovat aihepiiriltään usein hyvin spesifejä. Erikoisosaamisten ulkopuolisille teemat ovat usein melkoista utopiaa, joten erittäin läheinen ja avoin ytheistyö asiakkaan kanssa on erittäin tärkeää.

“Tiedepainotteiset What if -sarjan videot ovat haastavia ohjata ja leikata, sillä sisältö ja aiheet ovat maallikolle hyvin vaikeasti ymmärrettäviä. Tiivis yhteistyö asiakkaan kanssa onkin avainasemassa, jotta pitkistä ja vaikeasti ymmärrettävistä haastatteluista saadaan kansantajuisia, mutta myös syväluotaavia”, Mappela sanoo.